Frakt och leveransvillkor

Frakt och leveransvillkor

Leverans sker med Postnord, Schenker. Du kan läsa mer leveransinformation och välja leveranstyp för just dina varor när du kommer till kassan.

För fraktkostnader till Finland och Danmark kontakta oss på mail eller telefon så löser vi det i den mån det går.

För alla hemleveranser gäller transport fram till tomtgräns eller så långt körbar väg når. Vid hemleverans till lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid utleverans/hemkörning, se till att husnummer tydligt syns från närmaste väg eller att brevlåda är tydligt markerad med husnummer/namn.

Vid retur av paket pga att ovanstående saknas, kommer returfrakt debiteras kund. Löpande leveransinformation ges av Postnord och Schenker under transporten.


Leveranstid

Lagervaror, se lager status på produktens sida "Lagersaldo: X" skickas oftast inom 24 h men kan ta fler arbetsdagar under högsäsong då belastningen på vårt lager är högre. Övriga artiklar är beställningsvaror och har då en leverans tid på ca 5-7arbetsdagar. Angivna leveranstider på artiklarna är beräknade och stämmer vanligtvis men kan komma att ändras efter besked från leverantören av produkten.

Majoriteten av alla paket skickas från eget lager med Postnord och Schenker som transportör. Så snart din order lämnat vårt lager får du ett mail med spårningslänk. 

Om varorna skickas från annat lager är detta angett i kassan innan du lägger ordern och kontakta gärna kundtjänst om du har några frågor om transporten.

Det är viktigt att du, om du endast kan ta emot varorna före eller efter ett visst datum, anger detta i kassan för att du skall undvika eventuella lagerhyror hos transportören. Vi kan dock aldrig garantera ett specifikt leveransdatum.


Ej utlösta eller mottagna varor

Vi debiterar en faktisk fraktkostnad tur & retur samt transportörens lagerkostnad om inte det beställda godset löses ut.

Transportskador

Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan hos transportören innan leveransen kvitteras. Detta är en förutsättning för att eventuella skador på produkterna skall kunna ersättas.